Lene Haug
  • Tjenester og tilbud
    • Medierådgivning
    • Tekstproduksjon
  • CV
  • Referanser
  • Portfolio
  • Blogg

Trenger din bedrift eller organisasjon en digital mediestrategi?

Kvalifikasjoner

Jeg har over 20 års erfaring fra fra mediabransjen og har jobbet med radioreklame, avisreklame og nettannonsering.

13 år som produktutvikler, kunderådgiver og redaktør hos Aktiv I Oslo.no har gitt meg kompetanse når det gjelder markedsføring som gir resultater! Aktiv I Oslo.no hadde 260.000 unike besøkende i måneden, 90 prosent kom via Google.

De siste årene har jeg jobbet med å utvikle mediestrategier for digitale medier i bedrifter og organisasjoner som konsulent.

Jeg har bistått kunder med å utarbeide og bygge opp lojalitetsprogrammer, valg av virkemidler og kanaler, oppbygging av CRM-systemer, budsjettering og ikke minst måling av resultater.

Jeg har også holdt bedriftinterne kurs i digital markedsføring i hele Norge.

Referanse:
Anne Husbyn: Leder, Gjestestuene på Norsk Folkemuseum

«Jeg kjenner Lene Haug som redaktør av Aktiv i Oslo og som freelancer. Gjestestuene på Norsk Folkemuseum har benyttet hennes tjenester til å øke profileringen av nettstedet sitt med veldig bra resultat. Lene er også en glimrende formidler/lærer og en av Norges mest kunnskapsrike personer når det gjelder SEO eller søkemotoroptimalisering. Jeg har lært mer av Lene Haug om Google og synlighet på nett på noen få opplæringstimer, enn gjennom 5-6 år med forskjellige kurs og konsulentfirmaer. Hun er dyktig, kreativ og tørr å dele «hemmeligheter» om markedsføring på nett.»

Dette kan jeg bistå med:

Jeg utvikle gode planer i samarbeid med dere. Jeg tilbyr også kurs og opplæring og kan utføre arbeidet konkret.

Å utvikle en god plan

Jeg kan lage en plan sammen med dere som hjelper dere med å nå målene dere har sett dere om tilsedeværelse og synlighet i sosiale medier. Det er viktig å ha organisasjonen eller bedriftens mål i sentrum og ha realistiske planer i forhold til de ressursene dere har til rådighet.

Hva bør dere satse på når det gjelder egne medier? Hvilke sosiale medier bør dere bruke og hvordan?

Vi gjennomgår dine behov og analyserer oss frem til den beste strategien innenfor rammene av ditt budsjett.

Budskapet er viktigere enn valg av kanal. Hva du vil du si til hvem er det første vi må avgjøre. Deretter ser vi på hvordan. Til slutt kommer spørsmålet om hvor. Mange begynner desverre i den andre enden.

Det er ofte lurt å tenke litt utradisjonelt og se etter kanaler som andre ikke har satset så mye på ennå når det gjelder betalt annonsering. Kanskje skal dere bruke budsjettet på å utvikle eget innhold i stedet for å kjøpe annonser eller muligens er en miks det rette. Det finnes ikke noe fasitsvar.

Det er mange ting å ta stilling til og mange beslutninger dere må ta. Mange har stor nytte av en ekstern konsulent som kan se på virksomheten, planene og strategiene med friske øyne.

Kjøp av tjenester

Det er mange som tilbyr tjenester dere kan kjøpe. Det kan være alt fra CMS-systemer for Facebook til konsulenttjenester for å kjøpe annonser i Google. For noen kan slike tjenester være nyttige, for andre ikke.

Jeg kan bistå dere i forhold til hvilke tjenester dere bør kjøpe eksternt og hva dere kan gjøre selv. Spørsmålet er ofte hvilke tjenester dere egentlig har behov for.

Kjøp av betalt annonseplass

Det er mange ulike former for betalt annonsering på nett. De mest aktuelle er ppc-annonser på Google og Facebook. Det er også andre interessante sosiale medier som LinkedIn, Twitter, YouTube, VG-TV og mange flere. Det kan ofte være lurt å tenke litt utradisjonelt og det er viktig å legge opp annonseringen som kampanjer og tenke helhet i form av å ha gode landingssider for annonsene. A/B-testing har mye for seg når det gjelder landingssider. Når du bruker penger på betalt annonsering bør du ha klare mål når det gjelder hva slags resultater du ønsker deg i form av salg eller andre former for konvertering.

Det er færre som satser på tradisjonelle bannerannonser, men i noen sammenhenger kan det være nyttig og det er mulig å få svært gode avtaler. Det finnes også nettkataloger der du kan vurdere annonser og oppføringer.

Det finnes også en del e-postlister med mange mottagere der du kan kjøpe annonseplass. E-postmarkedsføring er fortsatt den markedsføringsformen som har best ROI (Return On Investment) i mange tilfeller

Søkemotoroptimalisering

Det å bli funnet i søk på Google er viktig og det å søkemotoroptimalisere nettsidene vil alle tjene på.

Jeg har lang og veldokumentert erfaring når det gjelder optimalisering for fritekstsøk i Google.

Mange utnytter ikke mulighetene til å oppnå synlighet i fritekstsøket hos Google. Uansett hva dere tilbyr har ligger det store muligheter i å unytte Google som markedsføringskanal. De fleste kan lykkes med dette.

Planlegge satsingen i sosiale medier

Din bedrift eller organisasjon ER i sosiale medier. Dere blir snakket om og du bør delta i samtalen. men hvor og hvordan og med hva? Er det SnapChat du skal satse på nå eller WhatsApp, trenger dere å utvikle en mobil-app eller er det LinkeIn dere bør satse på og hva med Instagram? Mulighetene er uendelige og det er ganske sikkert at dere ikke skal være over alt. Det er viktig å ha en plan for tilstedeværelse i sosiale medier.

 

  • Tjenester og tilbud
    • Tekstskriving
    • Medierådgivning
  • Trond Lindheim og ni skaper magi
  • Vi vil ha nullvisjon for selvmord
  • Bli med på topptur til Galdhøpiggen
  • Nullvisjon for selvmord
  • Seks dager i april

Hjelp med effektiv digital markedsføring

Ta kontakt i dag

91697833

lene*lenehaug.no

Balders gate 10

0263 Oslo

Kontakt

Lene Haug - Konsulenttjenester

Balders gate 10, 0263 Oslo
lene@lenehaug.no
tlf. 91697833
Copyright © 2014 lenehaug.no. All Rights Reserved